onsdag 9 maj 2007

Muddbyxor i velour



Visst är det härligt med velour?! Ett tag skrattade man åt velour och tyckte att det var SÅ mycket 70-tal över det! Nu tycker i alla fall jag att det är så himla mysigt!

Jag har gjort muddbyxor i turkos velour från MMH Barnkläder med mudd från E-slöjd och i orange velour från Bingerts med mudd från E-slöjd även där. När jag sytt på mudden stickade jag ned kanten mot byxan. Det kändes inte riktigt lika "hemsnickrat" då! De turkosa blev bäst! Jag missade nämligen att lägga det orangea tyget med luggen åt "fel" håll, dvs mothårs, och det blev verkligen inte samma lyster. Mönstret är från Ottobre 5/2006. På de turkosa satte jag namnbandet upptill och på de orangea tyckte jag att jag var smart som sydde dit namnbandet innan jag sydde ihop byxorna. Men jag vet inte, jag. Tycker nog att det blev snyggast på de turkosa!

1 kommentar:

Fiffiluren sa...

Åh, vad härliga kläder du syr! Bara SÅ inspirerande och roligt att se! :-) Kul att "hitta" en syblogg till! WoW! :-)