söndag 10 juni 2007

KokaLal-snuttar

Min lilla tjej är helt fascinerad av små lappar och etiketter. Och samtidigt fick jag hem ett så himla härligt tyg från Stoff&Stil, som jag blev sugen på att göra något av. Det fick bara vara något litet, för jag höll samtidigt på att sy en klänning som storasyster skulle ha på dopet igår. Resultatet blev en blandning av en "pillefilt" och en label-label-snutte. Ena sidan är den ljusblå microfrottéfleecen från Stoff&Stil. Den andra är ljusblå fleece på den ena (syns ej på bilden) och prickig velour från Krabat på den andra. Måttet är 23*23 cm. Etiketterna har jag hittat lite varstans. Snuttarna är sydda på samma vis som denna. Reultatet var väldigt uppskattat av såväl lillasyster som av storasyster som av rättviseskäl fick den ena. Hon var dessutom den av dem som somnade med sin!

1 kommentar:

Carolina sa...

Det får mig att inse (ännu mer) att jag bara måste till Stoff och stil snarast. Det ligger ju i princip på krypavstånd från svärmor.