måndag 19 november 2007

Manchestermuddisar igen!

Favorit i repris!

Dessa muddbyxor är tänka att passa ihop med ett kommande alster och är sydda enligt samma mönster som de förra, fast i storlek 80. Tänk hur ett favoritmönster följer en genom storlekarna! Till skillnad från de tidigare har jag även sytt en ficka bakpå. Jag tycker det är roligt när inget exemplar av mina grejer är helt lika.

Även tyget är lite annorlunda än det förra. Ränderna är något bredare, men tyget är fortfarande väldigt mjukt. Kommer från Jofotex om jag inte minns fel. Liksom mudden - som börjar ta slut IGEN! Den här gången satte jag namnbandet runt kanten på midjemudden. Det ser lite proffsigare ut, tycker jag.

1 kommentar:

Gekko sa...

Jättefina! Jag gillar också bäst att sätta namnlappen där. Brun mudd får man väl aldrig tillräckligt av?