tisdag 18 december 2007

Hemlisen är här!

Jag hörde när postbilen kom. Jag hörde hur länge den stod vid brevlådan och krånglade (jag har världens snällaste brevbärare som knökar in de mest otympliga paket i brevlådan så jag ska slippa åka till utlämningsstället för att hämta dem). Och där låg det . Paketet. Min Hemlis!!

Jag kastade mig över det och plockade fram den ena fina saken efter den andra! Först ut var tre otroligt fina och välsydda förkläden; ett till var och en av tjejerna och ett till mig själv. De var tänkta att kunna användas både till jul och även året runt. Toppen, eftersom jag under årets pepparkaksbak konstaterade att min äldsta dotter håller på att växa ur sitt. Lillasyster äger inte ens ett - jo nu gör hon! :-) På förklädena stod broderat "Baka baka liten kaka". Min hemliga vän är verkligen duktig på att brodera! Både jag och äldsta dottern, och säkert lillan också, gillar att laga mat, så dessa kommer att få en hedersplats i köket och användas flitigt! Tack!

Som tillbehör till förklädena och som personlig present fick jag fyra jättehäftiga kakformar; en krokodil, en kamel, en elefant och en giraff. Kompletterar den björn och älg vi redan har perfekt!

Min hemliga vän hade även skickat med ett härligt, mjukt velourtyg i rosa och ett mönstrat manchestertyg med lite helgtema i varma, fina färger. Ser framför mig en klänning i det tyget...

Med i paketet var även två blixtlås och ett paket iron-ons. Perfekt!! Sen låg där ett stort paket julte och spred juldoft över hela hemlisen. Det doftar jättegott. Ser fram emot att krypa upp i soffan med det när barnen somnat...

Min snälla, hemliga vän hade även skrivit ett långt trevligt brev och skickat med ett litet kuvert med namnlappar. Det har jag inte öppnat ännu, för jag tänkte jag skulle surfa runt och komma med några gissningar först. Men redan nu kan jag säga: TACK min hemliga vän, för ditt fina paket!

8 kommentarer:

Sica sa...

Angående något helt annat, din omlottbody, från vilket nummer av Ottobre kommer den? Beställer bara tidningen när jag ser något intressant!

Anonym sa...

vilket jättefint paket du fått, är inte din hemlis.

LinSar sa...

Jätte snyggt hemlis paket du fått.

Cecilia sa...

Vilket härligt paket, jättefina förkläden. Broderi är så fint, blir lite sugen på att göra lite själv :)

Thea sa...

Oj, det här var inte lätt! Jag har inte fuskat, utan tittat rut och uteslutit en efter en. Och ändå vet jag inte vem det är! Helt klart nån som kan brodera... Jag gissar på Pejgan...

Thea sa...

Sica, förlåt att jag inte svarat. Omlottbodyn är med i senaste numret, nr 6/2007.

Anonym sa...

Vilka jättefina saker du fått i ditt paket, vilka underbara förkläden!!!

Thea sa...

Jamen vem är de ifrån!!!