tisdag 3 juni 2008

Elefanter och rea

Jag lovade mig själv att inte sy mer mellan hägg och syrén. Men när man nu har vägarna förbi Jofotex går det ju inte att låta bli att slinka in en sväng och klappa lite på fina tyger i alla fall. Det är ju faktiskt inte samma sak som att sy. Och det är ju bra att skydda sig mot solen när det är som varmast ute... Snälla mamma passade småtjejerna medan jag kikade på tyger och fikade. Det var inte utan att jag var lite stressad på slutet när "jag ska bara dit en snabbis" blev två timmar... Men yngsta dottern hade sovit så sött hela tiden och äldsta hade haft mysigt med mormor.

Och jag hade trevligt. Riktig win-win, med andra ord! Jag fick bland annat höra lite om kommande tygplaner. Nästa retrotyg bli alltså elefanttyget (se bild ovan, lånad från Pysselfrökens blogg) som kommer i gult, rött och brunt nån gång i början på juli. Hurra!

Dessutom hade Jofotex (och har hela juni månad ut) 20% på all trikå, inklusive velour (förutom ugglorna). En riktigt turlig tur, med andra ord! :-)

17 kommentarer:

Daddis sa...

Vilka söta elefanter! Dom blev man ju riktigt sugen på! =)

OttoPippi sa...

Hurra, hurra, hurra!!!! Shopping, shopping, shopping!!! :-) :-) Tack snälla söta Thea som delar med dig av informationen!!

OttoPippi sa...

En sak till... när blommar egentligen syrénen??? :-)

florin design sa...

Men oj, Jofotex kommer ju att ruinera mig!!!!!

Elefanterna är ju stört-sköna!!! Å jag gillar att de inte är på vit botten.

Jes sa...

Elefanterna är underbara!!! De kommer jag att köpa! Sicken tur att tygkontot presis blivigt påfyllt med pengar från en stor beställning :)

A sa...

Kul! Äntligen ett retrotyg som även är i min smak. Men jag får visst hänga på låset ser det ut som... Tur att jag bara har en halvtimme dit, ungefär :-) Och en juniresa var ju redan planerad. Nästa vecka hade jag tänkt, men varför inte lika gärna imorgon eller i eftermiddag?

vouffen sa...

Å, önskar man bodde närmare Jofotex!!! Verkar vara rena guldgruvan vad gäller tyger! Elefanterna var ju bara så fina! Och så såg jag ett med flodhästar på när jag gick till bloggen du lånat bilden ifrån - VILL HA! Båda tygerna ;) !

Mimmi sa...

Livsfarlig information - rea på Jofotex ;-)

Kanske får bli en semestertur dit i slutet av månaden, för nu finns det absolut inga pengar kvar, då jag har varit slrvig med att rapportera till försäkringskassan (det är ju de som förser mig med pengar för tillfället).

gullhjärta sa...

Vilken underbart elefanttyg! Det vill jag ha. Kan man förbeställa det likasom man gjorde med uggletyget?

stora lilla j sa...

åh så fint elefanttyg!! Är det trikå?

Strömming sa...

Ja dessa såg jag när jag var däär förra månaden och de var bara så fina. De hade även ett med flodhästar på, vet du något om det också kommer? Det var gula flodhästar tror jag, jättefint!!!

Gekko sa...

Jag vill också till Jofotex juh!!! Tur för dig med barnvakt! :-)

KlaramedK sa...

Oj det där bloggade jag om för ett bra tag sedan!
...men nog var det BRUNT, GULT och GRÖNT som skulle nytryckas...om det nu skall vara som förr.
Fast vem vet Johnny kanske har ändrat sig.
Snart är i alla fall den låånga väntan slut! =)

Solveig Lövendahl sa...

Å! Så himla fint! Och i mina favoritfärger! Håller med Florin, det är mycket finare när det inte är på vit botten. Härligt, härligt men farligt, farligt...

Thea sa...

Ottopippi: Ja, det blev visst lite fördröjning på det där... :-)

Gullhjärta: Vet inte om man kan förbeställa. Kan kolla med Johnny.

Stora lilla J: Japp, det är trikå.

Susanna: Jag vet att de har planer för det iaf.

Gekko: Välkommen tillbaks! :-)

Klara med K: Denna gång är det rött, brunt och gult iaf. Grönt hade ju också varit fint, förstås. Men jag gillar ju rött så jag är glad!

Thea sa...

Gullhjärta: Ja, man kan förbeställa. Och få 10% om man gör det.

Retro Elephant sa...

Kan man bli annat än kär när man ser elefant-tyget??