måndag 16 juni 2008

Upphottade poplinshorts

I mitt inlägg om de gul/cerisa poplinshortsen häromdagen beklagade jag mig över att jag inte hade gjort någon rosa detalj på framsidan. Jag fick en del tips på vad jag kunde göra i efterhand. Ett av dem tog jag fasta på - att göra en applikation. Tack LumLum!

Som tur var hade jag en liten bit av det tyg jag sydde solhattar i till förra sommaren (de hattarna var för stora i fjol, men sitter jättebra i år så det passar ju extra bra!). Det matchar perfekt, eftersom även det är från Hilco; köpt på Jofotex för två år sedan.

När jag sydde fast applikationen gjorde jag på samma sätt som när jag gör applikationer i trikå (se applikationsguiden). Men istället klippte jag ut en färdigtryckt blomma.

7 kommentarer:

Vindling sa...

Vad snyggt det blev!

Thea sa...

Tack! Och tack för idén!

Vindling sa...

Så lite så. Det är väl därför man bloggar. För att få idéer av andra och dela med sig av idéer man får själv. :)

OttoPippi sa...

DEt blev ju jättebra!! Tänk att så lite kan göra så mycket!! Helt nya brallor liksom! Jag har nu beställt lite grejer så också kan börja göra applikationer!! Ser fram emot det! Det verkar så kul och du är ju verkligen drottningen på det området!!

Y sa...

pricken över i! jättesnyggt!

Jes sa...

De blev ju kanon fint .)

LinSar sa...

Det blev ju pricken över i:et som man säger;)