fredag 15 augusti 2008

Typisk...

Hur irriterande kan det bli egentligen???

Jag köpte lite för lite av den marinblåa interlocken till den första uggleleveransen i våras. Sen beställde jag till lite extra när jag insåg att jag skulle behöva mer. När jag ändå höll på och gjorde mina screentryck förberedde jag sen tre tröjor i trygg förvissning om att jag skulle ha tyg så det räckte till både fram- och bakstycken. Men tror ni att jag tänkte på att jag skulle kolla så att de två tygbaden hade samma kulör?! Inte då. Resultatet blev att jag satt med tre framsidor och ingen matchande baksida, för nyansen var en aning (lite för stor aning...) fel. Och jag vet ju att det är så med olika färgbad och ändå kollade jag inte innan. Så om någon som läser det här och skulle sitta med 70 cm av den marinblåa interlocken från första uggleomgången som ni inte riktigt behöver...då vet ni var den kan få ett nytt hem! :-)

15 kommentarer:

Kånkarong sa...

Attans! Men i värsta fall kan du väl använda uggletyget till bakstycke för att matcha (jag gissar) uggletyg ärmarna?

OttoPippi sa...

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig... I värsta fall kan du väl använda ett helt annat tyg till baksida och ärm??

Kort og Søm sa...

Uff da, håper du får tak i stoff med rett fargenyanse!

Unknown sa...

va drygt!!
skulle vara snygt med ett smalrandigt tyg i marin/vitt på bakstycke å ärm:)
å blå byxor med samma randiga tyg som muddar!
//erika

Anki på sytt/vurm sa...

Åh så irriterande..
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig heller.
Lycka till med letandet!

Anki på sytt/vurm sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hello sa...

Åh, fy så irriterande! Tyvärr har jag inte så mycket som 70 cm kvar av den, annars hade vi kanske kunnat komma överens om nåt :(

Thea sa...

Ja, visst är det snopet!

Att ta randigt var ett bra tips! Tack!

Hur mycket har du kvar, Hello? Kanske det kan bli ett bakstycke i alla fall, och det är ju alltid något.

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Nä så retligt. Men jag säger som de andra. Annan färg på baksidan och mitt förslag är enfärgat vitt. (Min mammakanintunika har bara kaniner fram och enfärgat orange på baksidan.)

Gekko sa...

Usch för sånt! Riktigt snopet! Skulle önska jag kunde hjälpa men jag köpte ju inget av tyget. Lycka till med fortsättningen!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Annan helt olik baksida kan bli jättefint . pröva med andra färger och kanske kontrastfärgade kantband eller muddar som binder ihop det hela. /Karolina

KlaramedK sa...

Hallå där kvinna!!
jag kanske kan hjälpa dig, jag har visserligen klippt lite i det, typ en liten tröja men resten av metern är intakt.

maila om du inte löst det!!

jag blir verkligen sugen på att plocka fram mina gamla screentryckprylar när jag ser dina fina alster!! inspirerande!!

Thea sa...

Å, tack, Klara med K!! Jag hör av mig i veckan! Möjligen har jag på g på annat håll. Jättejättegulligt!

JNYdesign sa...

Om jag skulle var du så skulle jag ta uggletyget till baksidan och ditt uggletryck på framsidan, sedan skulle jag komplettera med marinblått, ljusblått och vitrandiga ärmar, det skulle bli jättesnyggt tror jag. Vi ses snart// Jenny

Thea sa...

Tack för det tipset! Vad mycket bra inspiration jag har fått av det här inlägget!