onsdag 17 september 2008

Färgglada muddisar

Min snälla, snälla kollega kom häromdagen med ett oöppnat bäddset från - låt mig gissa - 70-talet. Det gick i lime-vitt-grönt. Jättehärligt!

Jag har själv varit lite dålig på att sy den här typen av byxor, trots att det länge funnits massor av snygga exemplar att låta sig inspireras av på bloggarna. Jag vet inte om jag har varit lite för feg för de starka färgerna kanske? Lite svårmatchat här hemma i en garderob som till stor del går i varma färger? Vi får se om de får bo kvar eller om det får hitta ett annat hem! Fina tycker jag de är i alla fall.

Maskinerna var rätt trädda efter mitt förra alster och det gör ju inget! :-) När jag syr i vävda tyger brukar jag sticka ned grensömmen. Det gör jag faktiskt inte när jag syr i trikå. Jag tycker inte det behövs. Eller är jag slarvig??

Mönster:
Lite härochvarifrån i storlek 92.

Material:
Nytt retrotyg från loppis (Tack igen!!)
Naturvit mudd från Stoff och Stil

Bäst just nu:
Jag gillar tyget och färgkombinationen!

Sämst just nu:
Att jag är lite osäker om det är rätt färg för min lilla tös. Men det kan ju inte få hindra en att sy när man får en fin idé för ögonen, eller? :-)

11 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Underbart tyg, vilket flyt du har då som får sprillans gamla tyger!! ;-)

Jag stickar inte heller ner i trikå och slarv kan jag väl inte kalla det, mer som smaksak.

Skaparstigen sa...

Sååå fina! Roligt att se.
Jag har exakt samma påslakan liggande i hyllan här, men mitt är rejält blekt tyvärr.

sygryn sa...

Härliga färger! Underbart med människor i ens omgivning som delar med sig:-)

Heilt spesiell sa...

Kul fargekombinasjon!!Kjempeherlig stoff du har fått tak i.

Gekko sa...

Trevlig kollega! Och vilket tyg sen! Jag ser bara för mig vilka snygga klänningar du kan få till av det!
Jag stickar inte heller ner, tycker det blir snyggare om man inte gör det.

OttoPippi sa...

De här var precis i min smak!!! (Sen så är jag ju som bekant inte så rädd för färger heller :-)). underbara!! Och du är INTE slarvig!! Jag stickar inte heller ner grensömmen, inte ens när jag syr i stumma tyger :-)

Hello sa...

Vilken tur du har med så snälla kollegor! De är jättefina.

Och jag bildar klubb med OttoPippi - jag stickar heller aldrig ner sömsmåner om jag inte vill ha det som en extra detalj. Jag har inte ens nån maskin som skulle kunna göra det snyggt i trikå.

kulli sa...

Vilken snäll kollega och superfina byxor.

Jes sa...

Jättehärliga byxor, I like :)

Kort og Søm sa...

For et utrolig fint stoff du har fått, og det var en fin bukse du har sydd!

Josefinaste sa...

De där var ju jättefina!