onsdag 5 november 2008

De ska till UNI...

Så har jag då äntligen satt ned foten. Jag har fått frågan flera gånger och tagit mig en funderare lika många. Hinner jag? Orkar jag? Lönar det sig? Vill jag? På de tre första frågorna har jag nog hela tiden svarat nej (och gör det egentligen fortfarande). På den sista, däremot, tror jag att jag egentligen alltid haft samma svar: JA! Jag tycker ju att det här är SÅ kul! Men jag ville hinna börja jobba efter mammaledigheten och känna att syendet inte bara var ett "jobbsubstitut" som förvann när jag började jobba "på riktigt".

Frågan jag svarat på är, som ni säkert redan gissat, om jag vill sälja mina retrobrallor i butik. Och nu har jag skickat iväg min första laddning till Uni i Malmö. Så framöver kommer man alltså kunna handla ett par äkta KokaLal på Västra Rönneholmsvägen 59 B i Malmö!

Jag har sytt som en tok under en period nu (men tyvärr har jag ont i halsen och är hängig just nu, så här görs det inga knop alls för tillfället). De som ska till Uni är helbruna, röda med turkosa kantband och orangea med röda kantband. Sen sydde jag även en laddning gula med bruna kantband och mörkturkosa med ljusturkosa kantband (dem har jag bloggat om tidigare). De som inte är skickade till Uni i denna veva kanske åker dit i en senare omgång om det går bra. Jag har också lite andra planer för dem...

27 kommentarer:

rino sa...

Jag förstår att brallorna är så populära, superretro i schysta färger:-) Lycka till!

jenny sa...

Grattis! Vad duktig du är. Byxorna är jättefina!

Anonym sa...

Det kommer gå hur bra som helst tror jag - lycka till!!! Magda

jenny sa...

En fråga: Hur syr du dina kantband? Med bandkantare? På vilken maskin? De ser så snygga ut. undrar Jenny

Anonym sa...

Tack!
Jenny: Ja, bandkantare till Coverpron (Janome). Ibland går det som en dans och ibland kan det ta en kväll att sy kanbanden till ett par byxor. Då har man gått igenom svordomsförrådet många gånger om....
//Thea

Jes sa...

Å va roligt!! De kommer sälja slut på en gång :) Stort GRATTIS!!!!
örstår dock att du funderat ett tag, man gör dem ju inte i en handvänning direkt.

mustafa sa...

nämen vad kul. lycka till!

Anonym sa...

Så himla roligt! Grattis och stort lycka till! Fast jag tror ju så klart att de kommer gå åt som smör i solsken och att du knappt behöver några lycka till ;-)
Kram

OttoPippi sa...

Grattis! Så oerhört kul! Stort lycka till!!! Förstår fortfarande inte hur du bär dig åt för att hinna allt :-)

LinSar sa...

Grattis och lycka till.Va kul för dej.Tror heller inte att det är några som helst problem att sälja dem.

fante sa...

Kul kul kul :-) Grattis :-)

Katharina sa...

Roligt! Och vad läcker den sista bilden i inlägget är, alldeles tok-färgglatt maffigt när de ligger uppradade sådär.

prickig design sa...

Så snyggt att se flera högar sådär bredvid varandra, maffigt!
Du kan nog spara de du sytt för en senare lev till UNI, de kommer antagligen springa iväg.

Vindling sa...

Åh vad kul! Stort grattis och lycka till. Förstår att du fått frågan flera gånger, dina byxor är underbara!

Marie Frost sa...

Vad roligt! De kommer att sälja slut på ett litet kick, det är jag säker på! Spännande att se vad mer det är du har tänkt dig...

Vecka - Vecka sa...

Grattis till försäljningen! Visst är det så roligt då ens produkter säljs för allmänheten! Lycka till i fortsättningen!

Kram,Lotta

malin sa...

Men vad kul! Dina brallor är ju helt underbara!!!

Botilda sa...

Å, vad roligt! Grattis och lycka till. Men du sparar väl några till oss också?!

Den där avvägningen är så svår - vad hinner och vill man? När tar man sig vatten över huvudet? Var går gränsen mellan hobby och verksamhet? Jag sitter ju hemma vid köksbordet och syr bara när barnet sover, vilket borde inte göra det lätt att besvara den där frågan. Men det är det inte.

Elin Käll sa...

Wow vad roligt! Synd att det är så långt till Malmö från Örebro. Får man fråga vad du tar för brallorna? Jag är intresserad...

Martina sa...

Dina brallor är bland de snyggast som finns. Grattis! Sälj dem inte för billigt!!!

Anonym sa...

Grattis grattis, mycket fina brallor! Tycker att det är helt fantastisk att lyckas med något eget projekt. Det behövs fler som våga skapa något eget. Hälsningar / ela

LilleBus sa...

Ja, dom är ju såå fräcka. Kommer gå som smör i solsken, inte undra på att dom ville sälja dessa i sin butik!

Gekko sa...

Åh, vilken härlig bukett med retrobralls!!! De röda med turkosa (eller aqua) kantar var ju bara så härliga!!!
Vilken tur alla Malmöbor och Fågelbackenbor har som kan njuta av att få köpa dina härliga byxor! Grattis!

Helena sa...

Grattis! Vad kul!

GOBLIgobli sa...

GRATTTIIIS!!! :-) Gud vad roligt och vad var det jag sa, de skulle ju ut i butik!

Anonym sa...

Jättefina! Vad kommer du att ta för pris för dem i butik? Måste kanske ta mig en sväng förbi UNI..
//Martina

Thea sa...

Tack! Och ursäkta att jag inte svarat tidigare:
Elin och Martina - ni kan väl maila mig?

Ottopippi: Det gör jag egentligen inte...