fredag 6 maj 2011

Oh deer!

Ojojoj! Vilket tyg! Det är så himla häftigt och liknar inget tryck jag sett någonsin förut. Vilka fantastiska idéer Johanna Ahlard, som har designat tyget, har!

Deertyget finns att köpa hos Znok design, men jag läste att Jenny redan har sålt slut 1000 meter av den här färgställningen (finns ju i en grön variant också). Snabbt jobbat! Måste vara nån form av rekord?

Mitt tyg damp ned i lådan idag och jag var så ivrig att jag tvättade, tumlade, klippte till och sydde redan idag. Det är förmånen man har som mammaledig; man kan åtminstone tvätta på dagtid så det är klart när barnen sen sover.  Om de gör det, vill säga...

Mönstret fick bli ett jag hade hemma och den nya ägarinnan är lillasyster som ligger och sover sött. Nu blir hon nog glad - hon har varit lite avundsjuk på storasysters tunikor. Men man kan ju inte alltid sy rättvist, ibland behöver den ena mer än den andra och tvärtom.

Mönster:
Eget, samma som till denna, strl 110.

Material:
Deertyg i bomull/lycra från Znokdesign
Interlock till kantband.

Bäst just nu:
Å waouw vilket roligt tyg! Så annorlunda! Jag gråter blod över att jag köpte en så liten bit och nu är det slutsålt. Snyft!

Sämst just nu:
Bilden ger faktiskt inte helt rättvisa åt tyget (det är ännu snyggare i verkligheten). Kunde ha varit lite bättre vitbalans.

13 kommentarer:

Jenny - ZNOK sa...

Superfint plagg.
Ja, det måste vara rekord. Fast Jofotex landskap kan faktiskt också ha gått lika fort när det först kom in. I alla fall gick det snabbt.

Tack igen för idén med solarna.

Ingrid sa...

så himla fin, nu blir lillasyster glad! jag hann aldrig beställa detta tyg innan det var slut - tur att det kommer igen!

Palven sa...

Tjusig!
Jag har ännu inte hunnit sätta saen i mitt tyg, men hoppas hinna göra det i helgen. För skruttan blev eld o lågor när hon såg tyget :o)

Anonym sa...

Jag tycker också att tyget är superfint men unikt tycker jag nog inte att de är, påminner väldigt mycket om trycken inne hos Blafre http://www.blafre.no/sider/produkt.asp?ID=128&vare=P092.

Benglan sa...

Oh vad snygg! Måste också köpa det tyget. Tror mina barn skulle älska det! :) /A

Anonym sa...

Jättefint! Jag har också beställt och Jenny bekräftade att det är på G så jag hann med att få av det vita också. Väntar med spänning. Hon har beställt hem mer, så du får en chans till.

Benglan sa...

Jag skulle klicka in hos Znok och köpa det där tyget, men det verkar redan vara slut. Snopet :(

Fangoria sa...

Fantastiskt fint! Jag har inte fått mitt tyg än, hoppas det kommer idag! Men igår fick jag iallafall fiskar/pippityget....=)

Pernilla sa...

Jätte härlig snygg modell och tyget är så underbart (hann få mig en bit jag med =)

Monica sa...

ELSKER tøyet selv!! Og dersom du er ute etter mer så finner du det hos tijamid.no. :) Hun kan sikekrt sende til sverige også. ;)

Anna Johansson sa...

Jättefin! Jag sörjer att jag var för långsam för att hinna köpa tyget

Unknown sa...

Å så fin!

Äppel Päppel sa...

JA, jag kan bara hålla med! Blev tokförälskad i rådjuren när de damp ner i brevlådan häromdagen och nu ska jag sätta igång och sy en tunika jag med!