lördag 14 maj 2011

Schyssta muddjeans

Får jag lov att presentera ett par riktiga favoriter? De här nöts rejält, kan jag säga. Inget märkväredigt egentligen, men med de orangea muddarna och stickningarna passar de så himla bra till mycket och piffar upp de tristaste tröjor. Fast när jag tänker efter så har lillebror inte så mångar trista tröjor. Det har jag sett till, haha!

Mönstret är detsamma som till dessa (tack igen, Mimmi, för inspirationen!), med fuskfickor fram och besparing bak.  Jag breddade varje ben två centimeter och förlängde lite, lite. Vips så blev en storlek 68 till en 74! Det dunkar ju att gör så en storlek upp och ned, men sen får jag nog ta och rita ett nytt mönster.

Mönster:
Eget, Mimmiinspirerat, storlek 68 breddat och förlängt till 74 (eller 68 stv + 14.

Material:
Ett jättehärligt jeanstyg i bomull, polyester och elastan från NeaNobelle. Köpt på Syfestivalen i våras.

Bäst just nu:
Detta är absoluta favvobyxan! Speciellt snygg är den med en röd-och-vitrandig Polarnbody som lillebror ärvt av sina systrar, klöverbodyn i grönt och kuvertbodyn.

Sämst just nu:
Jag borde verkligen lämna in mina maskiner på service. Men hur i hela friden ska det gå till? Jag har så mycket jag vill sy, spå det finns inte en möjlighet att vara utan maskinerna ens två dagar!

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Härliga! Lite snygga stickningar i avvikande färg kan göra så mycket.

Nu när lilleman är lite större så är vår muddjeans kompletterade med riktiga fickor fram och resår nedtill istället för mudd. På ett par beställningskortisar så gjorde jag även en fuskgylf (inte bara stickning utan precis som en gylf fast utan dragkedja) och det blev hur snyggt som helst. Skall testa detta på nästkommande jeans till lilleman.

Ha det bra och tack för alla värmande ord :-)

Äppel Päppel sa...

Jättesnygga! Muddjeans är verkligen användbara och, som sagt, väldigt snygga! Blev sugen att sy ett par jag med!

Le Petit sa...

Snygga jeans! Coolt med orange muddar!