fredag 14 oktober 2011

Fredag: Favoritbodyn

Det här är nog favoriten bland lillebrors nya bodysar.  Den är sydd i coola Gekkotyget "cirkus" och försedd med röda stickningar, orangea kantband och röda knappar.  Åh, jag gillar rena tyger som låter en komponera och kombinera som man vill! Förut har jag matchat det här tyget med turkos och det blir också jättefint, men väldigt olikt den här.  Sen har jag sett kombinationer med bland annat lila också.  Grymt!

Jaha, vad gör man då en dag iklädd favoritbodyn?  Jo, efter sovstund och lunch ska lillebror, lillasyster (som har hemmadag idag) och jag åka till biblioteket en sväng.  Och kanske äta mellis "på stan".

Ha en skön helg allihop!

Mönster:
Eget, strl 80.

Material:
Gekkos tyg "crikus" i bomull/lycra.  I Sverige finns det hos JNYdesign.
Orange interlock till kantband.
Röda KAMknappar, 10 mm, från Babythings.

Bäst just nu:
Favvisbodyn!  Just idag ihop med ett par mörkbruna velourmuddisar. 

Sämst just nu:
Idag faktiskt inget!

10 kommentarer:

Unknown sa...

Superfin! Snygga färger till!

MinaMirakel sa...

det hörs som ni ska ha en underbar eftermiddag!
Bodyn är supersnygg, ren liksom.
Själv har jag en förkyld bebis och förskoledottern har lekkamrat.
Nu ska jag baka pannkakor till ett helt kompani med flickan på fyra år,(som inte får vara med och leka) så det är klart när de två skolbarnen kommer hem.
Och kanske sticka lite på ett par raggisar om jag hinner!
Ha en trevlig helg./Åsa

Ingrid sa...

den här var verkligen snygg! förstår att det är favoriten :) önskar dig en skön helg!

Mimmi sa...

Underbar body, den inspirerar. Jag har faktiskt inte kommit till skott att sy av Cirkustyget ännu. Skäms på mig! ;-)

Hoppas ni har en trevlig eftermiddag!

Unknown sa...

Så fin den er. Nydelig!

Thea sa...

Tack!
Det blev en trevlig eftermiddag och bodyn är numer fläckig! :-)

lavendia sa...

Jag är full av beundran. Du är så duktig

Ingvild sa...

Den var knallstilig! Forstår godt at det er en favoritt!

Anonym sa...

Kan du ikke lage en tutorial der du viser hvordan du syr et slikt sprund som på denne bodyen?
Jeg får det ikke til alls..I hvilken side starter du å kante og klipper du et hakk der du begynner??
hadde blitt hemskt glad om du kunne forklare!!!

Anonym sa...

Såhär syr man ett sånt sprund: http://kokalal.blogspot.com/2011/06/snygga-snabbsprundet-steg-for-steg.html
//Thea