söndag 9 oktober 2011

Tröttnar aldrig!

Ärligt talat så tröttnar jag aldrig på den här kombinationen: rött uggletyg med marinblå detaljer. Så snyggt, fräscht och unisex. Den här gången blev det en liten pyjamas som fick hand- och fotmuddar, knäppning i grenen och ett litet knäppsprund fram, allt enligt lilla Malins mammas önskemål. Och Malin är såklart den lilla tös som numera äger pyjamasen.

Mönster:
Eget, strl 74

Material:
Ugglejersey i bomull/lycra från Jofotex.

Bäst just nu:
Rött uggletyg och marinblått kantband!
Och så tycker jag att översta bilden blev lite kul. :-)

Sämst just nu:
Inget faktiskt!

6 kommentarer:

Lime by me - Lime design sa...

Håller med om rött och marint, så fint ihop! Har länge väntat på marinblåa moln från jny design för att kunna matcha med röda moln men det har än inte hänt...=)

Jättefin modell på overallen!

Ingvild sa...

Så klassisk, rett og slett! Kjempefint!

lavendia sa...

Hej igen!
Måste fråga ett par saker. En tryckknappspress kostar ju en hel del. Är det lätt att knäppa fast knappar med den? Jag tycker nämligen att det är jättesvårt med de vanliga tryckknapparna i metall.

Och vad för sorts muddväv använder du? Jag tycker det blir rätt styvt o klumpigt när jag försöker bandkanta.

Thea sa...

Iavendia:
Jo, jag tycker kampressen gör jobbet jättera! Ska man sätta i många knappar är den guld värd. Men man kan inte ha för tjocka lager ens med den. Jag använder sällan vanlig muddväv om jag ska ha tryckknappar. Heller en tunnare interlock eller en annan remsa trikåtyg, typ rib eller jersey med lycra.

LADY JEN sa...

Superfint!!

manetflickan sa...

Uggletyget är så otroligt fint och jag har haft svårt att hitta på saker att sy med det, för man vill att det ska bli bra. Nu ska jag äntligen få sy en mössa med ugglorna som foder!