fredag 30 mars 2012

Fritt valt!

Varenda gång det kommer ett paket i brevlådan slåss ungarna om att få öppna för att titta på de nya tygerna (ja, jo, det landar ju en del tyger i vår brevlåda måste jag erkänna). Sen tingar de dem och berättar vilka olika plagg de vill att jag ska sy till dem.

När så våren var och hälsade på ett par dagar och jag blev sugen på att sy T-shirts till barnen fick de välja varsitt av de eftertraktade tygerna. Lika bersäker som storasyster var på de svarta Jofotexsvamparna var lillasyster på de rosa Gekkogrodorna. Och lillebrors Edgy Dots valde jag själv! :-)

Mönster:
Egna strl 140, 116 och 86.

Material:
Geckos "Edgy Dots" och Grodor i bomull/lycra från Liv Home.
Svamptrikå i bomull/lycra från Jofotex.

Bäst just nu:
Det är så kul när barnen får välja och vraka och bestämma själva. De har så roligt när de bestämmer sig ochär (nästan alltid) så sams när de håller på.

Sämst just nu:
Att det är så svårt att få till roliga bilder på T-shirts. Det är ltäte att det blir "samma gamla" när man ju faktiskt sytt något helt nytt och skojigt, och jag vill inte bara blogga om speciella saker, utan om allt jag syr.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker inte alls det är tråkigt med "vanliga" t-shirtar! Fina blev de allihop!

od Andulky sa...

Så fina!
Här beter sig barnen lika när det kommer nya tyger :-)...
Kram

Pia sa...

Fin blogg och jättefina kläder! Här med vill barnen alltid välja när det kommer nya tyger hem :))

Gekko sa...

Åh, vad glad jag blir av att se hur snyggt du syr av mina tyger! Det var jättefint med kantband i samma tyg på t-shirten med rosa grodor!

Anonym sa...

Hej! Tack för ett superbra "mönster" till barnmössorna. Fick sytt en idag och blev hel nöjd. Kika gärna in på min blogg där jag även länkade till dig vilket jag hoppas var ok? http://lantligtbysandra.blogg.se

Jes sa...

Jättefina tröjor :) verkligen härliga sommartröjor