söndag 22 april 2012

Jeanssnurr


Lillasyster älskar kjolar.  När jag frågar henne varför svarar hon att deet är för att de snurrar så bra.  Det stämmer nog, för det är faktiskt inte alla kjolar som går hem.  De som jag tycker är snyggast, tex den sexvådiga jag sydde i julas, är lillasyster inte lika såld på som jag (mer än i början, men då var det nog mest nyhetens behag).  Men de som snurrar...dem kan hon använda tills hon slitit ut dem.  Allra mest tycker hon nog om snurrkjolen jag sydde förra våren.  Därför tog jag fasta på den när jag sydde den här jeanskjolen. 

Förra gången sydde jag ihop de båda undre styckena, det övre 50% längre än överstycket och den undre 50% längre än mellanstycket.  Den här gången sydde jag de undre kjolarna olika långa, som två separata kjolar, som jag rynkade var för sig och fäste på det övre stycket.  De två kjolarna kantade jag med snedslå i olika färger.  Jag har lika mycket vidd i båda kjolerna (50% av överdelens vidd), men nästa gång ska jag rynka den undre dubbelt så mycket; det tror jag blir ännu snyggare.

Mönster:
Eget, strl 116

Material:
Tunt jeanstyg och snedslå, båda från tyghyllan.

Bäst just nu:
Att vi idag haft ett fantastisk lyckat kalas för lillasyster!

Sämst just nu:
Att jag lyckades köra min Iphone i tvättmaskinen.  Det är då man inser hur ofantligt beroende man blivit av den där lilla prylen.  Och att man har halva sitt liv integrerat i den.  Buhuuu!

2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Underbar kjol, tråkigt med telefonen..../Åsa

Mirre Syr sa...

Härlig kjol med mycket snurr i och tråkigt att även telefonen fick snurra.