söndag 7 oktober 2012

Färgglatt till färgstark

Lillebror behöver nytt i garderoben och jag vill prova nya mönster och leka med nya tyger. Det resulterade i de här två tröjorna i nya tyger.

Jag tycker om båda tröjorna. Så fint med rött till lillebror. När det gäller mönstret kommer jag att fortsätta fippla. Det är så kul; jag kan bli helt uppslukad! Just nu är jag inne på hur ärmen och hela modellen förändras om man väljer hög respektive låg ärmkulle. Hur blir överärmsvidden? Ärmhålsdjupet? "Flärpen" vid ärmhålet? Vinkeln på ärmen? Passformen? Många frågor blir det. Tur att killen behöver många tröjor!

Mönster:
Egna, strl 92

Material:
Somrig jersey med lycra från Liandlo.
Stjärnjersey med lycra från Michas Stoffecke.
Röd jersey hemifrån.

Bäst just nu:
Två färgglada små tröjor till en liten färgstark kille!

Sämst just nu:
Att jag ibland knappt hinner glädjas åt att jag gjort något klart utan direkt är på väg vidare för att åstadkomma det perfekta plagget. Nu är det detaljjusteringen av mönstret som driver mig vidare i hetsjakten...

3 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Jag har suktat efter just det tyget med stjärnor hos mjukatyger och när jag blir färdig att beställa är det slut!
Jag ser ju har fin tröjan blev som du sytt.
Båda tröjorna är i alla fall jättefina och der är så kul att använda färgstarka tyger till killarna!/Åsa

Miiaoo sa...

Snygga! Önskar att jag orkade grejja med mina mönster nu...

Strömming sa...

Ännu snyggare på stor bild i datorn än på liten bild i telefonen! :) Spännande att läsa om din mönsterkonstruktion! Fortsätt jaga det perfekta plagget!