torsdag 22 mars 2012

Bambi


HUR såld är jag inte på det här tyget då?! Helt galet fint! Jag såg det första gången på Ruttu Nuttus blogg och har därefter spanat på det på Lasten Metsola ett tag men inte kommit till skott att beställa. Så dök det upp hos Liandlo för några veckor sen. Snälla Nyfiqen beställde så det räckte till mig också, för när fina tyger dyker upp sådär i "en butik nära dig" brukar de ta slut väldigt snabbt.

Bambityget räckte till varsitt plagg till barnen; storasyster fick en svart tröja med röda kantband (observera fusksprundet - en lite rolig detalj utan för mycket krusiduller), lillasyster fick en röd med svarta kantband och lillebror en röd body med svarta detaljer. Å, vad jag gillar dem!

Mönster:
Body: Eget, strl 86.
Tröjor: Ottobre creative 301, strl 140 och 116.

Material:
Bambityg i bomull/lycra, köpt från Liandlo. Finns (eller fanns?) även hos Lasten Metsola.

Bäst just nu:
Jag tror det här är favoritplaggen i garderoben just nu. Mina, alltså, vad barnen har för favoriter vet jag inte exakt, det varierar lite.

Sämst just nu:
Skulle inte haft något emot att ha ett par meter till här hemma. Det hade kunnat bli fina presenter och kanske en top till mig själv?

11 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Jag såg det oxå hos Liandlo, men det tog nog slut på bara några dagar!
Tröjorna blev ju jättefina med den lilla "ringen", gillar det skarpt!/Åsa

Heilt spesiell sa...

Elsker det!! Både stoff og trøyer.

busmumrik sa...

Vilka jättefina plagg!! Så välsydda och matchande;)

Jes sa...

Men gud va fina de blev :), så de försvunna tröjdelarna hittade hem :)
Så finna de kommer va riktig syskonmachning :)

Fangoria sa...

Superfint! Jag var inte helt såld på tygerna, men de är helt klart snyggare som sydda plagg!

od Andulky sa...

Så fina!!

lavendia sa...

Ytterligare kanonfina kläder. Sedan fattar jag inte hur du gör för att få bilderna publicerade som du får. Jaja, det är väl något jag är för gammal för. Jag fortsätter lägga mina plagg på golvet när jag fotograferar.

Pernilla sa...

Jag säger bara snygg, snygg och snygg =)

Åsa Tidqvist sa...

japp, galet snyggt tyg. och galet snyggt du sytt!

Anki sa...

Vilka fina! Å att jag missade det tyget...

Malin/ Tjabos Skat sa...

finfina tröjor och body! Fast länken till ruttu nuttu måste nog blivit fel... kommer till en blogg om bulldogar! Inte för att jag kan finska, men tror inte det var den bloggen du menade :-)