söndag 18 mars 2012

Hög tid

Men vad hittar jag här?? Två obloggade bodies jag sydde till lillkusin i julklapp. Hur har jag kunnat glömma att skriva om dem? Det är verkligen hög tid att visa upp dem nu innan årstiderna skiftar från vinter till vår. Idag samlade jag nämligen på mig inte mindre än fem vårtecken: tussilago, koltrastsång, bofinkdrill, snödroppar och tranor. Helt underbart!

Bodiesarana är i storlek 80 (indianer) och 86 (klöver) och ska förhoppningsvis räcka säsongen ut. Tygerna kommer från Jofotex respektive Michas Stoffecke och mönstret är mitt egna gamla vanliga. Indianbodyn fick knäppning på axeln medan klöverbodyn försågs med snygga snabbsprundet.

Mönster:
Eget, strl 80 och 86.

Material:
Indiantrikå från Jofotex.
Klövertrikå från Michas Stoffecke.

Bäst just nu:
Alla härliga vårtecken!

Sämst just nu:
Att jag glömde blogga om de här två alstren tidigare. Det är ju ändå så att det är allra roligast att blogga om något man precis sytt klart.

Dagens bekännelse:
Jag ska erkänna en sak. En kompis som har samtliga säsonger av serien Gilmore Girls har haft vänligheten att låna ut dem till mig. Normalt tittar jag otroligt lite på TV, men den här serien gör mig så glad (vi kallar det feelgoodTV härhemma) att DVDboxarna ibland konkurrerar lite med symaskinerna om kvällspasset. Men, men, det finns ju inte hur många säsonger av Gilmore Girls som helst! :-)

8 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Men hur fina var inte dom? Jättesöta! Har också varit ett Gilmorefan men nu var det bra länge sedan jag såg något avsnitt :).

Thea sa...

Tack!
Jag missade serien helt när den gick på TV (sydde väl istället, kan jag tro). Blev rejält fast nu istället! :-)

MinaMirakel sa...

Jättefina bodysar!/Åsa

Jes sa...

Superfinna!!!! gillar verkligen din body-model :) Men du har blandat ihop knäppningarna lite dom är tvärtom :)

od Andulky sa...

Jättefina! Vi har såna DVD-perioder här hemma också :-)...

lavendia sa...

Du hittar så fina tyger.

Thea sa...

Haha, Jes, det har du rätt i! Så virrigt! Och uppmärksamt av dig. ;-)

Strömming sa...

Vilka fina bodies! :)